Sfaturi utile

… ca la mama acasă!!!

Reteta ideala – 3 cesti de ceai pe zi

Este bun pentru inima, creier, asigura o buna protectie impotriva a numeroase boli. Are aceeasi reputatie pe tot parcursul anului, dar mai ales in sezonul rece. Verde sau negru, ceaiul rimeaza perfect cu sanatatea noastra.

ceai-negru.JPG

ceai-verde.JPG

Aceasta planta este bogata in polifenoli, substante protectoare ale sanatatii. Polifenolii sunt recunoscuti pentru actiunea lor antioxidanta. Ei reduc riscul formarii in exces a radicalilor liberi, substante care favorizeaza imbatranirea prematura a celulelor si aparitia bolilor. Este important de stiut ca ceaiul contine antioxidanti foarte puternici: catechine (ceaiul verde), flavine (ceaiul negru), flavonoli. Unii specialisti sunt de parere ca antioxidantii din ceai sunt mai valorosi chiar decat vitaminele C si E, recunoscute in special pentru calitatea lor de antioxidanti.

ANTICANCER. Cercetatori din lumea intreaga au efectuat studii prin care sa demonstreze virtutile ceaiului in lupta contra cancerului. Si rezultatele inclina in mod vizibil balanta in favoarea ceaiului. Astfel, numeroase studii au remarcat efectele antitumorale ale polifenolilor. Se pare ca in special ceaiul negru are efect protector contra cancerului. Aceasta planta diminueaza riscul de cancer de san, dar si de prostata. Sunt studii care subliniaza ca in egala masura ceaiul asigura un anumit grad de protectie impotriva razelor ultraviolete, contracarand actiunea periculoasa a soarelui asupra pielii.

BUN PENTRU INIMA. Rolul ceaiului in prevenirea bolilor cardiovasculare este sustinut de numeroase dovezi. Ceaiul reuseste sa reduca formarea placilor de aterom, responsabile de obturarea arterelor. Mecanismul este pus tot pe seama antioxidantilor din compozitia acestei plante, care diminueaza procesul de formare a acestor placi periculoase. De asemenea, polifenolii din ceai au efect antitrombotic. Consumul a trei cesti zilnic reduce cu 11% accidentele cardiace. Insa atentie, nu depasiti aceasta doza! In exces, ceaiul ar putea diminua absorbtia fierului la nivelul intestinului. In acest sens, vizate sunt persoanele anemice si femeile insarcinate.

CAP. Ceaiul este la fel de bun si pentru cap. In compozitia ceaiului se gaseste teina, cunoscuta si sub numele de cafeina. Cantitatea de teina este legata de cat timp e tinuta planta la infuzat. Potrivit unor studii, infuzia de ceai de trei minute permite extragerea din planta a 50% din cantitatea de cafeina, iar in cinci minute de infuzie se obtin aproximativ 80%. Consumul moderat de ceai este indicat in cazurile de oboseala. O cana de ceai caldut este si un remediu util impotriva stresului. Totodata, ceaiul caldut reduce procesul de constrictie a vaselor sangvine de la extremitati.

SLABIT. Desi are multiple virtuti in ceea ce priveste apararea sanatatii, totusi ceaiul nu face minuni in ceea ce priveste silueta. Fara zahar, o ceasca de ceai contine doar doua calorii si ajuta la eliminarea toxinelor, proces benefic in cazul persoanelor regimului hiperproteic. Chiar daca de unul singur nu slabeste, totusi asociat cu diete speciale, consumul de ceai contribuie la pierderea in greutate.

VERDE SAU NEGRU?

Ceaiul verde si ceaiul negru provin din aceeasi planta. Diferentele apar in timpul prelucrarii. Astfel, procesul de fermentare in cazul ceaiului presupune o etapa de fermentare care dureaza aproximativ patru ore, in timp ce pentru ceaiul verde aceasta etapa este mult mai scurta. Dar trebuie sa stiti ca indiferent ca este negru sau verde, ceaiul este valoros prin cantitatea si valoarea antioxidantilor. Alegerea este numai o chestiune de gust. Totusi, ceaiul negru contine mai putina teina.

Share and Enjoy:
  • Print
  • PDF
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Bookmarks
  • Yahoo! Bookmarks
  • RSS
Tagged as:

Leave a Response